Followers--->thax follow

Friday, April 13, 2012

surat buat dirimu

assalamualaikum..kepada si dia

sudah lama saya nak tulis surat nie tuk awak,namun kekangan mse membantut urusanku ini.
di waktu perkenalan kte dulu,awak memang "sombong" dan perasaan tidak suka kt dia memang meluap2.pernah suatu ketika cuba tuk kirim salam kt dia..melalui kawan yang agak rapat ngn dia dlu..juz ckp ajuk-ajuk ayam
~wei ko kirim salam kt dia n ckp dia sombong~dgn nada gelak...x sangka plak kwan tue btol2 ckp kt dia..haish,malu malu..sambil control...di petang yg hening sambil berlari-lari anak kat pantai,kawan dia ckp..dia kirim salam balik kt ko..terkejut sangat2..

semenjak ari tue..hari-hari ku berlalu seperti biasa..sehingga lah,bla aku tengok dia,terasa pelik sangat2.adakah nie perasaanku semata-mata???ku biarkan begitu saja..

suatu hari..sedang berfacebook,si dia chat bertanyakn jadual exam..yg lawak nyer..ade ko ptot tnye ak dah kawen blum..intro punye la panjang..hahaha..gelak2 dibuatnya..ok,ak x patut judge dia..ada ketika nya terlihat gambar dia dgn kwan lama ak..aikk!!cam kenal jah gambar nie,terus ak bertnye kawanku pasal dia..knal x si dia n bla bla bla.dlu dia guna nme laen.yeah!!!ak dah tau nme lama dia..mungkin waktu tue blum betul2 kenal ngn dia..dah ak ckp dia sombong.i'm sowi..hehe.

pernah jgak berkongsi pendapat dan mintak nasihat dari dia..terima kasih~ namun,pokok x akan bergoyang klau x de angin..pe yang ak rase tue btol..ak cuba mengusik dia dgn bertanyakan pasal pasangan nye..mungkin waktu tue,hubungan dia n partner maen tarik tali lagi.bla tnye,asyik gelak je..saya pham dgn situasi yg berlaku itu.

skarang dia dah bahagia dgr partner..smoga awak berbahagia..:)
nasihat saya tuk si dia,bimbinglah pasanganmu itu sebaik-baiknya,jage tingkah lakumu serta batas-batas pergaulan,sayang mahupun rindu biarla pada yang halal.saya tahu awak seorang yang setia..tp biarla berpada-pada kerana saya tidak sanggup mendengar orang laen berkata-kata di blakang..

awak tidak seperti dulu yang mula-mula saya kenal..yea..CINTA boleh buat manusia berubah,tapi CINTAILAH ALLAH melebihi segala adalah yang TERBAIK.Berharap sangat agar awak sedar pe yang berlaku dan saya tau awak memang baik.

p/s:tolong bagitau sia..siapa si dia???
 maaf skadar nasihat sesama insan serta dri sendiri..ambil yang jernih buang yang keruh :D
   

5 comments:

kau dan aku said...

opppsss!!!!!!! si dia??? aku kenal ke???

kau dan aku said...

opppsss!!!!!1 si dia??? all the best tok ko... n moga ko happy

Nur Lailatun said...

hahaha..senyap wei!!!ak hepi jah loni..x nk dah ckp psal dia.

Anis Ayuni said...

fuyooo....si dia!!! siapakah tu? aku kenal kah?? adakah si dia?? hahaa...banyak betul persoalan diaaa~

Nur Lailatun said...

spe2 je..hahaaaaaa
biarlah rahsia..spekah si dia yg kamooo maksudkn??lau tau senyap,x tau pun senyap jgok..hehe